Všeobecné obchodné podmienky
Článok I.
Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj len „VOP“) platia pri nákupe tovarov a služieb u predajcu: spoločnosť s ručením obmedzeným Idea Worx, s.r.o., so sídlom Hlavná 28/7, Dunajská Streda 929 01, IČO: 46 323 236, DIČ: 2023347931, IČ DPH: SK2023347931, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel Sro, vložka číslo 28067/T (ďalej len ako „Idea Worx, s.r.o.“ alebo len ako „dodávateľ“ alebo len ako „poskytovateľ“). Adresa elektronickej pošty predávajúceho je: obchod@energonsolar.sk (ďalej len ako „e-mailová adresa dodávateľa“), telefónne číslo dodávateľa je: +421 903 562 820, pričom tieto údaje môžu byť kedykoľvek pozmenené alebo aktualizované na webovej stránke pod doménou www.energonsolar.sk
- Tieto VOP, ako súčasť objednávky tovaru a/alebo služby a uzatvorenej kúpnej zmluvy a/alebo zmluvy o dielo, upravujú vzťahy medzi spoločnosťou Idea Worx, s.r.o. ako dodávateľom tovaru a/alebo poskytovateľom služby na jednej strane a objednávateľom na strane druhej, bližšie vymedzujú ich vzájomné práva a povinnosti. Objednávateľom v zmysle týchto VOP je výlučne fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá si objednala tovar alebo službu, a ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej alebo inej obchodnej činnosti.
Článok II.
Vymedzenie pojmov
- Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva, ktorou sa dodávateľ zaväzuje dodať kupujúcemu (objednávateľovi) hnuteľnú vec (tovar) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci a kupujúci (objednávateľ) sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu. Súčasťou každej kúpnej zmluvy sú tieto VOP, pričom okamihom uzavretia kúpnej zmluvy sa tieto VOP stávajú jej súčasťou. Zmluvou o dielo sa rozumie zmluva, ktorou sa dodávateľ zaväzuje vykonať určité dielo a objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť cenu za jeho vykonanie. Súčasťou každej zmluvy o dielo sú tieto VOP, pričom okamihom uzavretia zmluvy o dielo sa tieto VOP stávajú jej súčasťou. Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva a/alebo zmluva o dielo.
- Poskytovateľom/dodávateľom sa rozumie obchodná spoločnosť Idea Worx, s. r. o., ktorá poskytuje a ponúka tovary a služby na webovej stránke www.energonstore.sk. Objednávateľom sa rozumie fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá si objednala tovar alebo službu, a ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej alebo inej obchodnej činnosti.
- Elektronickou objednávkou tovaru alebo služby sa rozumie odoslaný elektronický formulár obsahujúci všetky požadované informácie o objednávateľovi, objednaný tovar alebo službu z ponuky na webovej stránke www.energonstore.sk, s cenou tovaru alebo služby, odoslaný prostredníctvom webovej stránky www.energonstore.sk. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva z vád tovaru a/alebo služby.
Článok III.
Objednávka a uzatvorenie zmluvy
- Všetky objednávky podané prostredníctvom internetového obchodu na webovej stránke pod doménou www.energonstore.sk sú záväzné. Odoslaním objednávky tovaru a/alebo služby objednávateľ výslovne a bez akýchkoľvek výhrad potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s týmito VOP, Reklamačným poriadkom v nich obsiahnutom, a zároveň, že sa oboznámil so zásadami ochrany osobných údajov. Objednávateľ je zodpovedný za poskytnutie správnych a úplných údajov v objednávke.
- Pri objednávke si vyberie zákazník tovar a/alebo službu z ponuky dodávateľa, vyplní objednávkový formulár (všetky objednávkovým formulárom predpísané údaje a náležitosti) a objednávku s povinnosťou platby odošle. Objednávateľ je povinný pri vypĺňaní objednávkového formulára uviesť pravdivé, úplné a aktuálne údaje a informácie. Po odoslaní objednávky obdrží objednávateľ potvrdenie o prijatí objednávky.
- Zmluva je uzatvorená okamihom uhradenia ceny za tovar a/alebo službu a zaslaním potvrdenia o prijatí objednávky dodávateľom, ak ďalej nie je uvedené inak. Uzavretú zmluvu možno meniť alebo zrušiť len na základe týchto VOP, písomnej dohody oboch strán alebo zo zákonných dôvodov.
- V prípadoch, kedy sa nevyžaduje uhradenie ceny tovaru a/alebo služieb vopred (objednávky na dobierku v zmysle bodu 4.3. týchto VOP), je zmluva uzatvorená okamihom potvrdenia objednávky zo strany dodávateľa.
- Dodávateľ má právo odmietnuť objednávku tovaru a/alebo služby, ktorú považuje za pochybnú alebo neserióznu. Pochybnou alebo neserióznou objednávku sa na účely týchto VOP rozumie objednávka od objednávateľa, ktorý je nespoľahlivý, prípadne si nesplnil povinnosti pri predchádzajúcich objednávkach alebo pre neúplnosť, nejednoznačnosť alebo nepresnosť údajov v nej uvedených, a pod. Dodávateľ informuje objednávateľa o odmietnutí objednávky odoslaním elektronickej pošty na emailovú adresu objednávateľa uvedenú v objednávke. Ak došlo k zaplateniu ceny tovaru a/alebo služby, dodávateľ bez zbytočného odkladu vráti zaplatenú platbu objednávateľovi, okrem prípadu, ak si dodávateľ započítava skôr splatnú pohľadávku proti objednávateľovi.
Článok IV.
Cena za tovar a/alebo služby a platobné podmienky
- Ceny tovarov a služieb sú zverejnené na webovej stránke www.energonstore.sk ako konečné ceny. Záväzná je cena tovaru a služby zverejnená dodávateľom v čase odoslania objednávky objednávateľom.
- Objednávateľ je povinný zaplatiť za tovar a/alebo službu po záväznom objednaní. Plnenie zo strany dodávateľa je poskytované až po úplnom zaplatení tovaru a/alebo služby, ak nie je ďalej uvedené inak.
- Objednávateľ má možnosť zvoliť pri objednávke platbu na dobierku v prípade, ak výsledná suma objednávky nepresiahne 2 500 € s DPH. V takom prípade je objednávateľ povinný zaplatiť za tovar a/alebo službu pri prevzatí tovaru a dodávateľ je povinný dodať tovar a/alebo službu po zaslaní písomného potvrdenia o prijatí objednávky.
- Daňový doklad pri kúpe tovaru a/alebo služby zasiela dodávateľ objednávateľovi na emailovú adresu uvedenú v objednávke.
Článok V.
Dodanie a prevzatie tovaru a/alebo služby
- Dodávateľ dodáva tovar nasledovnými spôsobmi: osobný odber, doručenie službou DPD alebo doručenie službou GEIS.
- Tovar je možné vyzdvihnúť osobne na sklade v Dunajskej Strede na adrese: Bratislavská cesta 5608, Dunajská Streda 929 01. Objednávka je pripravená k vyzdvihnutiu po odoslaní SMS a e-mailového oznámenia, spravidla do 2 pracovných dní od objednania (v otváracej dobe skladu). Objednávku je potrebné vyzdvihnúť do 48 hodín, potom bude automaticky zrušená s účinkami odstúpenia dodávateľa od zmluvy ex nunc.
- Doručenie spoločnosťou DPD. DPD doručuje balíčky nasledujúci pracovný deň po prevzatí do prepravy. Keď kuriér nezastihne objednávateľa na adrese, pokúsi sa o to znova nasledujúci pracovný deň. O doručení budú objednávateľa informovať SMSkou alebo e-mailom, v ktorom sa objednávateľ dozvie o jednohodinovom rozmedzí, kedy kuriéra očakávať, aj sledovací kód zásielky do webovej stránky DPD Live-Tracking. V nej uvidí objednávateľ aktuálny stav balíku. Pokiaľ si objednávateľa vybral platbu dobierkou, kuriérovi zaplatí pri preberaní balíčka v hotovosti alebo kartou. Cestu balíčku môže objednávateľ sledovať na https://www.dpd.com/sk/sk/cakam-balik/sledovanie-balikov. Ak tovar a/alebo služba nebude zo strany objednávateľa včas prevzatá, zmluva sa ruší s účinkami odstúpenia dodávateľa od zmluvy ex nunc.
- Doručenie spoločnosťou GEIS. GEIS doručuje kusové a paletové zásielky nasledujúci pracovný deň po prevzatí do prepravy. Keď kuriér nezastihne objednávateľa na adrese, pokúsi sa o to znova nasledujúci pracovný deň. O doručení budú informovať objednávateľa SMSkou alebo e-mailom, v ktorom sa objednávateľ dozvie o jednohodinovom rozmedzí, kedy kuriéra očakávať, aj sledovací kód zásielky do webovej stránky GEIS Tracking & Tracing. Pokiaľ si objednávateľ vybral platbu dobierkou, kuriérovi zaplatí pri preberaní balíčka v hotovosti alebo kartou. Cestu balíčku môže objednávateľ sledovať na https://www.geis-group.sk/sk/detail-zasielkyslužby. Ak tovar a/alebo služba nebude zo strany objednávateľa včas prevzatá, zmluva sa ruší s účinkami odstúpenia dodávateľa od zmluvy ex nunc.
Článok VI.
Práva a povinnosti zmluvných strán, zmluvná pokuta
- Objednávateľ je: a./ povinný uvádzať vždy úplné a pravdivé informácie; b./ povinný riadne a včas zaplatiť za objednaný tovar a/alebo službu; c./ povinný riadne a včas prevziať dodaný tovar a/alebo službu; d./ povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel aj podmienky ustanovené v návode na použitie pripojenom k tovaru, v technických normách vzťahujúcich sa k používaniu daného druhu tovaru, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a pokiaľ je tovar zaplombovaný, nesmie porušiť tieto plomby; e./ oprávnený vytknúť vady tovarov a/alebo služieb v zmysle týchto VOP, ak mu tovar a/alebo služba bola dodaná vadne.
- Dodávateľ je: a./ povinný riadne a včas dodať objednávateľom objednaný a zaplatený tovar a/alebo službu, okrem prípadu, ak odmietol poskytnutie tovaru a/alebo služby v zmysle článku III. ods. 3.5. týchto VOP; b./ povinný dodať tovar v množstve, akosti a vyhotovení, ktoré určuje zmluva, a musí ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu spôsobom určeným v zmluve; c./povinný zaoberať sa každým vytknutím vady objednávateľa a vybaviť ju spôsobom a v lehotách uvedených v reklamačnom poriadku uvedenom v článku VII týchto VOP; d./povinný chrániť osobné údaje objednávateľa a dodržiavať zásady ochrany osobných údajov.
Článok VII.
Reklamačný poriadok
- Objednávateľ má právo vytknúť vady tovaru a/alebo služby v zmysle „reklamačného poriadku“, ktorý je súčasťou týchto VOP zverejnených na webovej stránke pod doménou www.energonstore.sk.
- Objednávateľ je oprávnený uplatniť reklamáciu priamo u výrobcu tovaru (v zmysle podmienok výrobcu), osobne v sídle dodávateľa, alebo zaslaním reklamovaného tovaru spolu s oznámením vád v zmysle § 428 Obchodného zákonníka prostredníctvom prepravnej služby SR do sídla dodávateľa. Dodávateľ odporúča objednávateľovi uplatniť reklamáciu v prvom rade u výrobcu z dôvodu rýchlosti a hospodárnosti riešenia jeho reklamácie.
- Spolu s každým tovarom a/alebo službou sa objednávateľovi doručuje aj daňový doklad vyhotovený v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi a v závislosti od druhu tovaru, a od vzájomnej dohody medzi dodávateľom a objednávateľom aj písomný záväzok dodávateľa, že dodaný tovar bude po dobu určenú v súlade s týmto reklamačným poriadkom spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak obvyklý účel alebo že si zachová dohodnuté, alebo obvyklé vlastnosti (ďalej len „záručný list“). V prípade, ak záručný list nebude priložený k tovaru, slúži na uplatneniu reklamácie daňový doklad.
- Dodávateľ zodpovedá za vady tovaru v prípade, ak porušil svoju povinnosť vyplývajúcu jej z ustanovenia § 420 Obchodného zákonníka a za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť.
- Dodávateľ nezodpovedá za vadu tovaru a/alebo služby ak: a./ si objednávateľ spôsobil vadu sám alebo vada vznikla v dôsledku živelnej katastrofy; b./ objednávateľ o vadách v čase uzatvorenia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť, alebo ak bol na vadu dodávateľom výslovne upozornený; c./ z dôvodu vady bola poskytnutá zľava z ceny; d./ vady vznikli v dobe, na ktorú bola dodávateľom poskytnutá záruka za akosť, v dôsledku opotrebenia tovaru spôsobeného bežným používaním, nesprávnym či nadmerným použitím, nedostatočnou starostlivosťou o tovar, neodbornou inštaláciou; e./ boli porušené ochranné plomby na tovare; f./boli vady spôsobené používaním, ktoré je v rozpore s návodom na použitie (napr. prevádzka pri nesprávnom pripájanom napätí, pripájanie na nedovolané zdroje prúdu) alebo zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčasti; g./sa tovar a/alebo služba reklamuje po uplynutí záručnej doby, alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti.
- Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má tovar a/alebo služba v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stala zjavnou až po tomto čase. Povinnosti dodávateľa vyplývajúce zo záruky za akosť tovaru tým nie sú dotknuté.
- Na objednávateľa prechádza nebezpečenstvo škody na tovare jeho odovzdaním dopravcovi na vopred určenom mieste, ak je dodávateľ povinný podľa zmluvy odovzdať tovar dopravcovi v určitom mieste na prepravu tovaru objednávateľovi. Ak kúpna zmluva zahŕňa povinnosť dodávateľa odoslať tovar, ale dodávateľ nie je povinný odovzdať tovar dopravcovi v určitom mieste, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na objednávateľa, keď sa tovar odovzdá prvému dopravcovi na prepravu do miesta určenia. Skutočnosť, že dodávateľ nakladá s dokladmi vzťahujúcimi sa na prepravovaný tovar, nemá vplyv na prechod nebezpečenstva škody na tovare.
- Pri osobnom odbere prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na objednávateľa okamihom prevzatia tovaru objednávateľom.
- Škoda na tovare, ktorá vznikla po prechode jej nebezpečenstva na objednávateľa, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu, ibaže ku škode na tovare došlo v dôsledku porušenia povinnosti dodávateľa.
- Vady tovaru a/alebo služby je objednávateľ povinný vytknúť bez zbytočného odkladu po ich zistení a podať o nich písomnú správu dodávateľovi v zmysle § 428 Obchodného zákonníka. Ak je predmetom reklamácie správnosť faktúry za poskytnutý tovar a/alebo službu, reklamácia musí byť uplatnená do 10 dní odo dňa doručenia predmetnej faktúry.
- Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania (i) odovzdaním opraveného tovaru, (ii) výmenou tovaru, (iii) vrátením kúpnej ceny tovaru, (iv) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, (v) písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie, a to v závislosti od druhu vady tovaru a/alebo služby ako aj od voľby vykonanej objednávateľom.
- Objednávateľ je povinný vyzdvihnúť opravený reklamovaný tovar do 10 dní od uplynutia doby, keď oprava mala byť alebo bola urobená, a ak bola urobená neskôr, do 10 dní od vyrozumenia o jej vykonaní. Ak objednávateľ tovar z opravy nevyzdvihne v lehote podľa predchádzajúcej vety, je dodávateľ oprávnený účtovať si poplatok za uskladnenie vo výške 10 € denne a od 91. dňa do 150. dňa od posledného dňa lehoty, v ktorej si mal objednávateľ povinnosť tovar vyzdvihnúť, poplatok za uskladnenie vo výške 15 €. Ak si objednávateľ nevyzdvihne tovar do 150. dňa od posledného dňa lehoty, v ktorej si mal objednávateľ povinnosť tovar, má dodávateľ právo tovar predať po predchádzajúcom písomnom upozornení a márnom uplynutí dodatočnej lehoty 14 dní, ak jej bude známa adresa objednávateľa. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutého tovaru, vyplatí dodávateľ výťažok predaja po odrátaní poplatku za uskladnenie a nákladov predaja. Právo na výťažok musí objednávateľ uplatniť u dodávateľa.
- Objednávateľ nemôže, bez ohľadu na to, či je dodanie tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom alebo nepodstatným spôsobom, od zmluvy odstúpiť, ak vady včas neoznámil. Účinky odstúpenia od zmluvy nevzniknú alebo zaniknú, ak objednávateľ nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho dostal.
- Vo veciach, ktoré nie sú v tomto reklamačnom poriadku výslovne uvedené, sa uplatnia príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
Článok VIII
Záruka za akosť
- Záruka za akosť je prebratie záväzku dodávateľom za to, že dodaný tovar bude po dobu stanovenú podľa tohto článku (ďalej len „záručná doba“) spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak na obvyklý účel alebo že si zachová dohodnuté inak obvyklé vlastnosti.
- Záručná doba je 12 mesiacov. Vyhlásením v záručnom liste vydanom objednávateľovi môže dodávateľ poskytnúť záruku presahujúcu záručnú dobu ustanovenú v predchádzajúcej vete, pričom podmienky a rozsah záruky za akosť pri takto určenej záručnej doby sa ustanovia v tomto záručnom liste. Záručné doby začínajú plynúť od dňa dodania tovaru. Ak je dodávateľ povinný odoslať tovar, plynie záručná doba odo dňa dôjdenia tovaru do miesta určenia.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď objednávateľ po skončení opravy bol povinný vec previať sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. Práva z vád tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Právo dodávateľa za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich dodávateľ alebo osoby, s ktorými dodávateľ plnil svoj záväzok.
Článok IX.
Ochrana osobných údajov
- Dodávateľ sa zaväzuje, že bude od objednávateľa vyžadovať len údaje slúžiace pre potreby poskytovateľa na vymedzené účely. Dodávateľ je oprávnený poskytnúť osobné údaje objednávateľa tretím osobám len v súvislosti s plnením povinností vyplývajúcich zo zmluvy a všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Objednávateľ sa pred odoslaním objednávky zaväzuje oboznámiť so zásadami ochrany osobných údajov, ktoré sú súčasťou objednávkového formulára na webovej stránke dodávateľa. Dodávateľ sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi objednávateľa zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- V prípade účelu spracúvania „Hodnotenia od zákazníkov“ je poskytnutie súhlasu dobrovoľné a dodávateľ môže spracúvať osobné údaje objednávateľa len s jeho výslovným a jednoznačným súhlasom. Zaslaním hodnotenia/recenzie na zverejnenie objednávateľ udeľuje svoj výslovný a bezvýhradný súhlas so spracovaním osobných údajov na uvedený účel. Tento súhlas môže objednávateľ kedykoľvek odvolať.
- Ďalšie práva a povinnosti, zásady spracúvania osobných údajov dotknutých osôb sú zverejnené na webovej stránke poskytovateľa www.energonstore.sk/gdpr.
Článok X.
Spoločné a záverečné ustanovenia
- Tieto VOP platia v znení uvedenom na webovej stránke spoločnosti Idea Worx, s. r. o. www.energonsolar.sk odo dňa ich zverejnenia, ktorý je uvedený na záver týchto všeobecných obchodných podmienok. Poskytovateľ a objednávateľ sa môžu dohodnúť na odlišnej úprave ich vzájomných vzťahov osobitnou písomnou dohodou. Poskytovateľ si vyhradzuje právo meniť, upravovať alebo nahrádzať novými VOP tieto VOP s tým, že na uzatvorené zmluvy sa vzťahujú VOP platné v čase odoslania objednávky objednávateľom.
- Odoslaním elektronickej objednávky objednávateľ výslovne a bez akýchkoľvek výhrad akceptuje všetky ustanovenia VOP v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, cenu za tovar a/alebo službu uvedenú v ponuke poskytovateľa na webovej stránke pod doménou www.energonstore.sk.
- Objednávateľ prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky riadne oboznámil s týmito VOP, že obdržal od poskytovateľa úplné a zrozumiteľné informácie o tovare a/alebo službe, že týmto VOP a informáciám v celom rozsahu porozumel a že s nimi výslovne a bez akýchkoľvek výhrad súhlasí. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky (napr. súd) niektoré ustanovenia týchto VOP ako neplatné alebo neúčinné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a účinnosť ostatných ustanovení VOP a zvyšné časti príslušného ustanovenia VOP tým zostávajú nedotknuté.
- Vzťahy medzi stranami, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP, sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka v platnom znení a nariadením Európskeho parlamenty a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov).
- Poskytovateľ a objednávateľ sa dohodli, že v plnom rozsahu uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
V Dunajskej Strede dňa 1.5.2024
Idea Worx, s. r. o.
Mgr. Alica Androvicsová Nagyová
konateľ spoločnosti